Pokłony



Instrukcja Praktyki Pokłonów


Kiedy praktykujesz pokłony, praktykuj w ciszy i z pełną koncentracją, utrzymując poczucie lekkości swojego ciała - umysłu. Można robić 27, 54, 108 lub ich wielokrotność.

 

WYDECH TO:

siła, puszczanie, współczucie i wybaczanie, przechodzenie formy w pustkę, dawanie

 

1. Stań mocno na nogach, stopy ustaw palcami lekko na zewnątrz, tak aby pięty były oddalone lekko od siebie, mniej więcej na odległość pięści.

 

2. Złóż ręce w gassio - wewnętrzne powierzchnie dłoni dokładnie do siebie przylegają, czubki palców na których koncentrujemy naszą uwagę są na wysokości nosa, łokcie nie przylegają do ciała, a przedramiona są równoległe do podłogi, poziomo i symbolizują to co relatywne.

Ciało jest w pozycji pionowej i symbolizuje to co absolutne. Dłonie stykają się całą wewnętrzną powierzchnią, kciuki dotykają reszty palców.

 

3. Na wdechu zginasz kolana opadając w dół. Dotykasz podłogi.

 

4. Dłonie opierasz na macie tak, że jesteś w pozycji "na czworaka". Odwracasz dłonie wewnętrzną stroną ku górze.

 

5. Opadasz niżej dotykając czołem podłogi, pośladki opadają na pięty. W tej pozycji kończy się wydech - forma przechodzi w pustkę. Jesteś bardzo przytomny i świadomy. Na końcu wydechu, Twój umysł jest naturalnie pusty i pozbawiony myśli.

 

6. Podnosisz się do pozycji " na czworaka", robiąc wdech i odpychasz się dłońmi od podłogi.

 

WDECH TO:

gotowość, przechodzenie pustki w formę, bycie zdolnym do działania, przyjmowanie.

 

Pokłony powinno się robić we własnym tempie pamiętając, że schodzenie w dół powinno łączyć się z wydechem, a podnoszenie z wdechem.